Młodzież klasy 8a będąc z wizytą w bibliotece szkolnej, mogła zmierzyć się z samym sobą oraz z trybem wyszukiwania informacji z zakresu budowy utworu literackiego. Do pracy z tekstem, nauczyciel bibliotekarz zaproponował kilkadziesiąt tytułów książek za aprobatą nauczyciela – pani Danuty Kowalczyk-Cudak.
Klasa została podzielona na cztery grupy wraz z ich liderami. Uczniowie podjęli wyzwanie podczas innej lekcji polskiego. Ich zadaniem było znalezienie spośród wyłożonych propozycji książkowych takiego egzemplarza, gdzie pojawia się tytuł nawiązujący do miejsca akcji lub głównego bohatera, posiada podtytuł, motto, czy też dedykację. W danym dziele literackim mile widziany był punkt kulminacyjny i puenta. Zadanie wydawało się proste, ale by osiągnąć cel, grupa musiała się trochę napracować. Wymagało to od nich wielu kompromisów, podpowiedzi i współpracy.
Wszyscy dokonali prawidłowych wyborów książek oraz zrobili notatki z podanego zakresu wyszukiwawczego. Mózgi były tęgie, liderzy grup nie zawiedli a wyzwanie zostało zakończone sukcesem.
Gratulacje 🙂
foto., txt.: Regina Koczur